niedziela, 16 sierpnia 2015

Sałatka "gyros" trochę inaczej

Cukinie rosną mi w ogródku jak szalone i już pomału brakuje mi pomysłów jak je smakowicie przyrządzać.  Najczęściej rzucam wieczorkiem na grilla, pokrojone w plastry i skropione oliwą z oliwek. Pyyycha. Dzisiaj postanowiłam urozmaicić tym smakowitym warzywkiem bardzo popularną sałatkę z kurczakiem. Wyszło chyba całkiem dobrze, mi smakowała. Zamiast kapusty pekińskiej użyłam makaronu kokardki i kolorowych muszelek.





Użyłam:

3 garści suchego makaronu ( kokardki, muszelki, świderki)
ok. 40 dkg fileta z kurczaka pokrojone w drobną kostkę
2 cebule pokrojone w "piórka"
5 ogórków konserwowych
mała cukinia
4 łyżki oliwy lub oleju
2 łyżki majonezu
1 łyżka jogurtu naturalnego
trochę ketchupu
1 łyżeczka przyprawy gyros
pęczek natki pietruszki



Makaron ugotować  "al dente". Przecedzić, przelać zimna wodą. Mięso usmażyć na połowie oleju. Posolić do smaku.  Przyprawę gyros rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody i wlać do mięsa. Dusić aż do całkowitego odparowania, kilka minut. Ostudzić. Ogórki zetrzeć na wiórki. Cebulę zalać wrzątkiem i odcedzić. Cukinię razem ze skórką pokroić na cienkie plasterki maszynką do jarzyn lub w szatkownicy. Smażyć na reszcie oleju aż zmięknie (3-4 min). Doprawić solą i pieprzem do smaku .Ostudzić. Majonez wymieszać z jogurtem.

Ułożenie:

Makaron
mięso
cebula
połowa sosu majonezowo-jogurtowego
kilka kleksów ketchupu
cukinia
reszta sosu majonezowo-jogurtowego
starte ogórki
posypać posiekaną natką pietruszki

Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz