niedziela, 16 sierpnia 2015

"Wiśniaczek"

"Wiśniaczek". Tak nazwałam to ciasto, które powstało, gdy naszła mnie ochota na coś o słodko-kwaśnym smaku. Takie połączenie lubię najbardziej. Wzięłam więc słoik kompotu wiśniowego i dżem porzeczkowo- wiśniowy, sporządziłam masę budyniową i dwa biszkopty w tym jeden z orzechami i kakao i powstało całkiem niezłe ciacho. Polecam wypróbować:)




Biszkopt jasny:

  • 6 jajek (L)
  • 7 łyżek cukru
  • 5 łyżek mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubić na sztywno ze szczypta soli. Dodawać po łyżce cukier, ciągle miksując. Gdy piana będzie szklista i sztywna zmniejszyć obroty na najniższe i dodawać po jednym żółtku. Obydwie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać. Dosypywać małymi porcjami do ciasta i delikatnie łączyć wszystko łyżką, nie miksować. Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temp. 160st C ok 15-20 min. Po wystudzeniu przekroić na dwa blaty.

Biszkopt kakaowo-orzechowy:

  • 4 jajka (L)
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • łyżka ciemnego kakao
  • 10dkg zmielonych orzechów włoskich
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać cukier i dalej miksować aż cukier się rozpuści.  Obie mąki, kakao i proszek do pieczenia zmieszać razem i dodawać do ubitej piany lekko mieszajac. Na końcu również delikatnie całość połączyć że zielonymi orzechami.  Upiec w formie wyłożonej papierem do pieczenia w temp. 160st. C ( ok. 15 min)

Masa budyniowa:

  • 1/2 litra mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 25 dkg masła lub margaryny ( ja użyłam margaryny)
Żółtka, cukier i obie mąki zmieszać z 1/2 szklanki mleka. Resztę mleka zagotować z cukrem wanilinowym. Wszystko połączyć i zagotować na małym ogniu ciągle mieszając. Ostudzić. Warto przykryć naczynie folią spożywczą żeby nie utworzyła się skórka. Margarynę utrzeć na puszysto i dodawać po łyżce ostudzonego budynku. Ważne aby budyń jak i tłuszcz miały podobną temperaturę, inaczej masa może się ściąć. 

Ponadto potrzebne będą:

  • Wiśnie z kompotu i 1/2 szklanki kompotu
  • Słoiczek kwaśnego dżemu, ja użyłam wiśniowo- porzeczkowy


Przełożenie ciasta:

Jasny biszkopt
Warstwa dżemu
Połowa masy budyniowej
Połowa drylowanych wiśni z kompotu
Biszkopt orzechowo-kakaowy i nasączyć kompotem
Warstwa dżemu 
Połowa masy budyniowej
Reszta wiśni
Jasny biszkopt

Schłodzić i udekorować wg uznania. Ja zrobiłam" esy- floresy" z polewy czekoladowej i posypałam posiekanymi orzechami.
SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz