piątek, 4 września 2015

Paluchy drożdzowe z serkiem i solą morską

Coś mnie wzięło na paluszki. Tym razem nie rybne a drożdżowe. Chrupiace na zewnątrz i miękkie w środku. O smaku jaki sobie sami wymyślimy. Ja zrobiłam z topionym serkiem kremowym i posypane grubo mieloną solą morską. Można też użyć serków smakowych, warzywnych czy ziołowych albo posmarowac żółtkiem rozmąconym z  mlekiem i posypać ulubioną przyprawą lub starym serem. Zajadać solo lub z dowolnymi sosami np. z sosem pomidorowym . Polecam.

 Składniki :


  • 40dkg mąki pszennej
  • 3/4 szklanki ciepłego mleka
  • 5 dkg drożdży świeżych
  • łyżeczka cukru
  • 5 dkg masła miękkiego
  • 1/2 łyżeczki soli zwykłej

Sól morska gruba do posypania
5 dkg serka topionego (u mnie kremowy)
3 łyżki mleka

Drożdże rozkruszyc w dużej misie, wlać ciepłe mleko, dodać cukier i wymieszać do połączenia składników. Dodać mąkę, sól, masło i wyrabiać ciasto ok 10 min. Jeśli będzie zbyt gęste dodać trochę ciepłego mleka a jeśli zbyt rzadkie - mąki. Odstawić na ok. 30 min żeby podwoilo objętość. W tym czasie serek topiony włożyć do rondelka z grubym dnem, dolac mleko i podgrzewać na małym ogniu az serek sie rozpuści, nie zagotować. Ciasto wyłożyć na  posypaną mąką stolicę i rozwałkować na prostokąt grubości 1/2 cm. Kroić na paski o dowolnej długości i szerokości ok 2 cm. Każdy paluszek smarować masą serową przy pomocy pędzelka silikonowego. Posypać solą morską. Delikatnie przekładać na  blaszkę wyłożoną pergaminem. Piec do uzyskania złotego koloru- u mnie ok 12 min w temp. 180st C przy włączonym termoobiegu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz