środa, 9 września 2015

Ślimaczki cynamonowe (Kanelbullar)

Oj zapachniało mi w domu że hej! Zapachniało pięknie - cynamonem i masełkiem:)  Niech i tutaj na blogu zapachnie i u Was w domkach. Przepis zatem podaję na przepyszne bułeczki, który wyszperałam tutaj.  Bardzo, bardzo polecam!








Składniki na ok. 25 sztuk:

  • 40 dkg mąki pszennej + ok. 3dkg do podsypywania
  • 2,5 dkg drożdży świeżych
  • 250 ml ciepłego mleka
  • 5 dkg cukru
  • 10 dkg roztopionego masła
  • szczypta soli
  • łyżeczka mielonego kardamonu ( nie dodałam, zamiast dałam cukier waniliowy)

Nadzienie:

  • 10 dkg  miękkiego masła
  • 2 łyżki cynamonu
  • 10 dkg cukru

Dodatkowo:

  • 1 roztrzepane jajko do posmarowania bułeczek
  • cukier perlisty (gruby kryształ) do posypania

 

Wykonanie:

Drożdże rozpuścić w ciepły mleku, dodać roztopione masło, cukier, kardamon ( pominęłam, dałam cukier waniliowy), sól i mąkę. Wyrabiać ciasto około 10 min. Powinno być miękkie i elastyczne. Nawet gdyby troszkę się kleiło do rąk ( ja tak miałam), nie dodawać mąki- po wyrośnięciu będzie w sam raz. Miskę przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce żeby podwoiło swoją objętość (ok. 40 min). Po tym czasie ciasto wyłożyć na oprószony mąką blat i jeszcze delikatnie zagnieść. Zostawić na chwilkę. W tym czasie połączyć ze sobą składniki nadzienia. Ciasto rozwałkować dość cienko na prostokąt o wymiarach ok 25x60 cm. Rozsmarować nadzienie pozostawiając wzdłuż jednego z dłuższych boków "czysty" pasek grubości ok 2 cm i posmarować go rozmąconym jajkiem. Ciasto zwinąć ciasno w roladę tak aby posmarowany jajkiem bok znalazł się na spodzie. Pokroić na "kromeczki" o szerokości ok 2-3 cm. Bułeczki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia . Odstawić jeszcze raz do wyrośnięcia na ok. 30 min. Piekarnik rozgrzać do temperatury 230 st. c.( termoobieg). Gdy bułeczki podrosną posmarować rozmąconym jajkiem i posypać cukrem Piec 5-7min,, aż będą rumiane.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz